Mennyire jók a "jó" zsírok?

A csuka májából kivont olaj egészségtani jelentősége, gyógyulás elősegítés csukamájolaj fogyasztással.

Épp eléggé ahhoz, hogy bőséges fogyasztásuk érdekében minden erőfeszítést megtegyünk. Az egyik fő ok, hogy az egészséges zsiradékok gyulladáscsökkentő hatásúak, és súlyos betegségek sokaságától óvnak bennünket. A másik ok, hogy szinten tartják a "jó" HDL-koleszterint, ami például 60 éves kor fölött fontosabbnak látszik, mint a "rossz" LDL-koleszterin mennyiségének leszorítása.

Étrendünkben szerepeljenek egészséges zsiradékok, melyek közzül a halolajokban, mint például a csukamájolajban előforduló zsírok. S ha már gyulladáscsökkentésről van szó, ne feledkezzünk meg a gyümölcsökről és zöldségekről sem, hiszen természetes formájában tartalmazzák a szalicilsavat - ugyanazt a gyulladáscsillapító vegyületet, amit az aszpirin.

"Jó" zsiradékokat tartalmazó szupertáplálékok

Egyetlen más élelmiszer sem nyújt annyi jó minőségű omega-3 zsírsavat olyan koncentrációban, mint a vizekben élő olajos húsú halak, főleg a lazac, a szardínia, a hering, a tőkehal (belőle készül a csukamájolaj) és a makréla. Ezek az EPA és a DHA omega-3 zsírsavak elsődleges forrásai.

Csukamájolaj fogyasztásEgészségvédő hatásuk annyira erős, hogy már az is 40 százalékkal csökkentheti a szívinfarktus kockázatát, ha egy hónapban csupán három adagot fogyasztunk belőlük; ha hetente kétszer eszünk ilyen halakat, a szívroham veszélye 59 százalékkal mérséklődik.

Világviszonylatban az egy főre eső éves hal fogyasztás körülbelül 13 kg, Európában körülbelül 22 kg. Hazánk a maga évi mintegy 2,8-3,2 kg/fős teljesítményével igen rosszul áll a halfogyasztás terén.

A csukamájolaj hatásai
Ismerje meg mire jó a csukamájolaj. Mikor érdemes fogyasztani? Melyek a hatásai?
Termék Rendelés
Kattintson ide, ha döntött már a minőségi Táplálékkiegészítők mellett, és rendelne.

A világ különböző országaiban, még a tengerpartiakban is előfordulhat, hogy sok ember azért nem eszik halat, mert a hírekben azt hallja, hogy feldúsulhatnak bennük bizonyos mérgek, például a higany és más, a szervezetre káros vegyületek. Az ilyen hírek, publikációk megjelenése után rendszerint nagymértékben visszaesik a halfogyasztás, szerencsére általában csak átmenetileg. Természetesen ilyen esetekben a megfelelő hatóság megvizsgálja a halak minőségét.

Magyarországon elsősorban édesvízi halakat fogyasztanak az emberek, tengeri halakat ritkábban - de mindkettőből igen keveset. Pedig az üzletekben rendkívül nagy a választék a különböző egészséges tengeri halfajtákból, így nincs akadálya annak, hogy áttérjünk a rendkívül értékes tápanyagokat és egészséges zsírsavakat tartalmazó halételek fogyasztására.

A szakemberek, dietetikusok mindent megtesznek annak érdekében, hogy felhívják a figyelmet a különféle halfajták fogyasztásának táplálkozás-élettani jelentőségére.

A ropogós, ízletes diófélék és magvak, csakúgy mint a csukamájolaj bőséges mennyiségben tartalmazzák az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsiradékokat, melyek fontos szerepet játszhatnak a rák és a szívbetegség megelőzésében. A diófélék fogyasztását ne vigyük túlzásba, mert magas zsírtartalmuk miatt hizlalnak.

100 kalória beviteléhez elég 4 egész dióbél, 18-20 szem mandula, 15 szem mogyoró, 10-12 kesudió, 7-8 makadámdió vagy 1 evőkanál csukamájolaj.

Érdemes abbahagyni a napraforgó-, a kukorica- és a szójaolaj használatát, helyette érdemes áttérni, az olíva, szőlőmag, dióé, tökmagolajra kiegészítve a csukamájolajjal. A bennük lévő vegyületek élettani előnyeit számos kutatási eredmény bizonyítja, amellett megteremthető velük az Omega-6 és Omega-3 zsírsavak bevitelének optimálishoz közeli egyensúlya.
Betegség Táblázat
Kattintson ide, ha betegségek szerint csoportosítva szeretné átnézni a termékeket.
Termék Rendelés
Kattintson ide, ha döntött már a minőségi Táplálékkiegészítők mellett, és rendelne.

Vissza a Tetejére Megnézem az Árakat

2009 - 2018 © Minden jog fenntartva » Az oldalon lévő szövegek, képek és más tartalmak másolása jogi következményekkel jár.